Stichting Kleine ingrepen, Mooie gevolgen

De mooie gevolgen van de kleine ingreep strekken zich uit over verschillende levensgebieden. Verandering op het ene gebied leidt weer tot veranderingen op het andere.  Door de inzet van KIMG krijgen mensen bijvoorbeeld weer vertrouwen in zichzelf en anderen, rust in het hoofd, meer structuur in hun dagelijks leven, een betere relatie met anderen en een groter netwerk. Met als gevolg dat mensen actiever worden, zich minder eenzaam voelen, minder (gezondheids) klachten hebben en soms zelf een positieve bijdrage gaan leveren aan het leven van anderen.

KIMG foto overhandiging WestlandHart 2

Missie

KIMG geeft (tijdelijk) kwetsbare mensen in het Westland een steuntje in de rug. De wens van de deelnemer staat daarbij centraal.

Connie waaier

Visie

KIMG werkt laagdrempelig, kleinschalig, vraaggericht en op maat, waarbij de wens van de deelnemer centraal staat. De samenwerking tussen de mensen zelf, de vrijwilligers en eventuele anderen leidt tot een positieve wending in het leven van de deelnemer.

Hoe werken wij?

Organisaties in het Westland, zoals gemeente Westland, Vitis Welzijn en anderen melden deelnemers bij ons aan.

De mensen geven aan dat zij een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken. Ook zijn ze bereid, voor zover ze hiertoe in staat zijn, zelf de handen uit de mouwen te steken samen met onze vrijwilligers.

Na aanmelding vindt er een intake gesprek plaats bij de deelnemer thuis. Waar de aanmelder, een van de projectleiders en de coördinator van KIMG bij zijn. KIMG werkt vraaggericht en dat betekent dat de wens van de deelnemer centraal staat. In dit gesprek wordt de wens in kaart gebracht, meegedacht en gekeken wat KIMG kan doen. De projectleider organiseert en begeleidt de werkzaamheden. Uiteraard in overleg met de deelnemer.

“Mijn vertrouwen is terug"

Een deelnemer

De statutaire naam: Stichting Kleine ingrepen, Mooie gevolgen

Doelstelling: Stichting Kleine ingrepen, Mooie gevolgen zet zich in voor al dan niet tijdelijk kwetsbare mensen in het Westland die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dit doet zij door een kleine fysieke aanpassing in de directe leefomgeving aan te brengen, waardoor zij een frisse (her)start kunnen maken ( het mooie gevolg).

Kleine ingrepen, Mooie gevolgen voert deze kleine fysieke aanpassingen toe samen met de mensen zelf en met de inzet van vrijwilligers (en soms ook met de inzet van bedrijven).

De te verrichten werkzaamheden van kleine ingrepen, mooie gevolgen bestaan o.a. uit het opknappen van een tuin, een woon-/slaapkamer, kortom: werkzaamheden in of om het huis van betrokkene. De mensen worden hiervoor aangemeld via professionele organisaties zoal het sociale kernteam van de gemeente (SKTWestland) of Vitis Welzijn.

De inkomsten worden verkregen uit donaties en het aanvragen van fondsen. Soms dragen de mensen zelf iets bij in de materiele onkosten van een kleine ingreep. De Stichting beheert en besteedt het vermogen naar beste kunnen. En legt verantwoording hierover af in het jaaroverzicht.

Functies en namen van de bestuurders:

1. Peter Tangel: voorzitter
  2. Helma van der Wijden: penningmeester
  3. Marja Valstar: secretaris

Het beloningsbeleid.

Onkostenvergoeding bestuur: nee (alleen eventuele reiskosten)

Niet bovenmatig vacatiegeld bestuur: nee

Toelichting vergoeding bestuur: bestuursleden zijn onbezoldigd.

Beloningsbeleid personeel: de gemeente Westland heeft voor een tweede keer een 4-jarige subsidie verleend voor het aanstellen van een algemeen coördinator.

RSIN / fiscaal nummer: 8563.09.576

Bankrekening: NL 67 RABO 0312 9788 55

T.n.v. Stichting Kleine ingrepen, Mooie gevolgen

Postadres: Verhoevenstraat 34, 2291 RN Wateringen (de stichting werkt op locatie en vanuit huis en heeft geen bezoekadres)

Contact: Algemeen coördinator Wilma Tangel

Mailadres: wilmatangel@gmail.com

06-23208268

Meer informatie over de ANBI, jaarverslagen en andere documenten vindt u door op het ANBI logo hieronder te klikken.