Wat doen we?

We doen klussen, zoals verven en behangen. Maar het kan net zo goed iets heel anders zijn. Centraal staat immers de vraag van de mensen, niet een vooraf vaststaand aanbod.

De kunst is dat we goed luisteren en meedenken. Dat kan leiden tot verrassende wensen, bijvoorbeeld het balkon opknappen omdat binnen het gezin iemand ernstig ziek is en graag buiten zit, iets doen voor de kinderen die zoveel pech hebben gehad, of een dierbaar meubelstuk opknappen.

Nieuwe initiatieven

Achter de voordeur, achter de schooldeur Delft:

In het najaar van 2019 is gestart met een nieuw project in Delft in samenwerking met basisschool de Horizon en Stichting Stunt: via signalen op de basisschool kunnen in eerste instantie vijf huishoudens aangemeld worden voor het op maat opknappen van een kinderkamer. Teneinde de schoolprestaties te verbeteren.

Samenwerking Doel Delfland:

In 2019 zijn we gestart met het geven van presentaties over het werk van KIMG bij diverse organisaties als het SKT Westland, Vitis Welzijn, School’s cool Westland en DOEL Delfland. Deelnemers van DOEL kunnen zich aanmelden voor een kleine ingreep, met mooi gevolg.

Kunst en Creatie:

KIMG ziet dat veel mensen baat hebben bij “iets” creatiefs in of om het huis, waaraan zij zelf hebben meegewerkt. Vanaf 2020 wil KIMG de inzet van kunst en creatie in de huishoudens uitbreiden. Hiertoe wordt een aparte aanvraag gedaan bij o.a. Fonds 1818.

Opgeknapte kamer

Metamorfose woonkamer

“Ik heb nu weer een fijne plek om thuis te komen en mijn kinderen ook, het geeft nieuwe energie”