Wat doen we?

We doen klussen, zoals verven en behangen. Maar het kan net zo goed iets heel anders zijn. Centraal staat immers de vraag van de mensen, niet een vooraf vaststaand aanbod.

De kunst is dat we goed luisteren en meedenken. Dat kan leiden tot verrassende wensen, bijvoorbeeld het balkon opknappen omdat binnen het gezin iemand ernstig ziek is en graag buiten zit, iets doen voor de kinderen die zoveel pech hebben gehad, of een dierbaar meubelstuk opknappen.

Nieuwe initiatieven

Regelmatig krijgen we de vraag of we naast het bieden van praktische ondersteuning mensen ook een mentaal steuntje in de rug willen geven, door het voeren van gesprekken. Met het idee dat we mensen helpen net even die drempel over te gaan om contact te zoeken met buren, weer iets buiten het huis te doen, vaker zelf (gezond) te koken etc. Dit pakken we op!

We bekijken of het haalbaar en wenselijk is om energiebesparende maatregelen (en daarmee ook besparingen) te kunnen aanbieden.

Op dit moment ontwikkelen we samen met de opleiders van 2SUR5 Academy in Westland een aanbod voor jongeren die uitvallen op school en voor moeilijk vindbare jongeren. Hun aanpak van Ervarend Leren versterkt met onze aanpak achter de voordeur. We houden u op de hoogte.

Opgeknapte kamer

Metamorfose woonkamer

“Ik heb nu weer een fijne plek om thuis te komen en mijn kinderen ook, het geeft nieuwe energie”

Stichting KiMG